Szukaj na tym blogu

sobota, 24 listopada 2012

Mocno zmodyfikowana bruschetta

Bruschetta to wspaniała włoska przekąska, w której dużą wagę przykłada się do jakości składników, w tym przede wszystkim aromatycznych pomidorów i dobrej oliwy extra virgin.

Ja mam swoją wersję bruschetty - bardzo mocno zmodyfikowaną, ale nadająca się idealnie na jakąś małą imprezkę, kiedy to chcemy podać coś na ciepło, co będzie łatwe w konsumpcji - czyli nie będzie wymagało  użycia noża i widelca.

Bruschetta z założenia powinna być mała - moja jest jakby dwa razy większa:) Wykorzystuję do niej ciemne pieczywo. Zaczynam od przygotowania masy pomidorowej. W sezonie, może oczywiście wybrać dojrzałe i smakowite pomidory, ale jesienią i zimą polecam pomidorki koktajlowe, które siekam w drobną kostkę.




Do powstałej mieszanki wyciskam praską dwa ząbki czosnku i dodaję posiekane listki świeżej bazylii. Na koniec doprawiam solą i pieprzem oraz dobrą oliwą z oliwek. Tak przygotowaną podstawę wykorzystuję, jako bazę do grzanek, na które następnie układam plastry dobrego sera typu brie oraz pokruszony ser pleśniowy. Na koniec całość posypuję pokrojoną w kostkę szynką. Ja zazwyczaj używam do tego szynkę, którą akurat mam pod ręką  w lodówce:) - czasami trafi się tyrolski speck a innym razem włoskie prosciutto;)


Piekarnik nastawiam na 200 C i spoglądam przez szybkę, czy już stopił się ser, a brzegi chleba podpiekły.


Składniki:
  • chleb
  • ser typu brie
  • ser pleśniowy
  • pomidory
  • oliwa extra virgin
  • czosnek
  • świeża bazylia
  • szynka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz