Szukaj na tym blogu

niedziela, 19 marca 2017

Smażona Pak Choi z sezamem

Z kapustą Pak Choi po raz pierwszy spotkałam się w Chinach. Zachwyciła mnie wówczas ogromna różnorodność warzyw, których nigdy nie uświadczyłam w typowym chińskim barze w Polsce.
Z roku na rok, coraz większa gama produktów egzotycznych dociera na nasz rodzimy rynek i nie wywołuje już tak wielkiego zaskoczenia, chociaż muszę przyznać, że zdziwił mnie widok kapusty Pak Choi w jednym z dyskontów.

Ta chińska kapusta jest bardzo soczysta i smaczna a jej szczególny aromat można wydobyć dzięki krótkiemu smażeniu w woku. Chińczycy w takiej postaci jedzą ją jako przystawkę lub dodatek do dań mięsnych.

Listki kapusty umyłam pod bieżącą wodą a twardą końcówkę odcięłam. Po osuszeniu pokroiłam na kawałki.  Na patelni uprażyłam sezam. Zmiażdżyłam 3 ząbki czosnku i podsmażyłam na oleju, 


Następnie dodałam odrobinę startego imbiru, sos sojowy i olej sezamowy. Po chwili dorzuciłam listki kapusty, które bardzo szybko zmiękły. Całość doprawiłam solą i pieprzem i wymieszałam z uprażonym sezamem. Podałam jako przystawkę. Smacznego!



Składniki:

- dwie główki kapusty Pak Choi ( na 2 os.)
- 100g sezamu
- 2 łyżki stołowe sosu sojowego
- 2 łyżki stołowe oleju sezamowego
- mały kawałek imbiru
- sól i pieprz
- 3 ząbki czosnku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz