Szukaj na tym blogu

sobota, 3 stycznia 2015

Zupa marchewkowa

Z myślą o noworocznym postanowieniu jedzenia większej ilości warzyw i owoców, postanowiłam przygotować rozgrzewającą zupę-krem z marchewek baby. Kupiłam mrożone marchewki, bo o tej porze roku są chyba lepszym rozwiązaniem. Chciałam aby zupa była lekko słodkawa, stąd marchewki podsmażyłam na klarowanym maśle z łyżką brązowego cukru. Zanim jednak to uczyniłam przygotowałam drobno posiekany imbir i dwa ząbki czosnku. Gdy wymieszałam wszystko z marchewkami, dodałam przyprawy takie jak: płatki chilli, sól, pieprz i tandoori,  aby zupa nabrała egzotycznego smaku.

 W trakcie podsmażania marchewek dorzuciłam również mandarynkę, która osłodziła zupę jeszcze bardziej i nadała jej świeżości. Gdy wszystkie składniki oblepiły się przyprawami i lekko zrumieniły, do rondelka wlałam wodę i zaczęłam gotować pod przykryciem przez ok. 15-20 min. Następnie zblendowałam zupę. Na talerzu przystroiłam ją prażonymi pestkami dyni i pietruszką.


Składniki:

- opakowanie marchewek baby
- 2 mandarynki
- 2 cm korzenia imbiru
- łyżka brązowego cukru
- klarowane masło
- łyżka tandoori
- 2 ząbki czosnku
- sól i pieprz
- szczypta płatków chilli
- pestki dyni
- natka pietruszki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz