Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 10 listopada 2014

Aksamitny krem pieczarkowo-szpinakowy

Uwielbiam zupy-kremy. Tym razem postanowiłam połączyć pieczarki ze szpinakiem. Przygotowania rozpoczęłam od pokrojenia w kostkę czerwonej cebuli i pieczarek. Liście szpinaku również pokroiłam na mniejsze kawałki. W rondelku rozgrzałam klarowane masło, na którym to podsmażyłam cebulę. Następnie dodałam dwa zmiażdżone ząbki czosnku i po chwili szpinak. Całość wymieszałam.


 Po chwili dodałam również pieczarki i przykryłam rondelek, tak aby wszystkie składniki się poddusiły. Następnie doprawiłam je solą i pieprzem oraz uzupełniłam łyżką śmietany i jogurtu greckiego. Po wymieszaniu wszystkich składników dolałam szklankę wody oraz wrzuciłam śmietankowy serek topiony. Zupę gotowałam jeszcze przez 10 minut. Aromat pieczarek i szpinaku stał się bardzo wyrazisty serek topiony i śmietana sprawiły, że zupa nabrała odpowiedniej konsystencji.
Po ostudzeniu kremu zblendowałam go tak aby stał się gładki i aksamitny.
Do zupy przygotowałam również grzanki z razowego chleba, które podsmażyłam na oliwie truflowej. Jej wyrazisty aromat doskonale uzupełnił pieczarkowo-szpinakowy smak. Całość przystroiłam świeżą natką pietruszki.


Składniki:

- pieczarki
- szpinak
- czerwona cebula
- 2 ząbki czosnku
- łyżka śmietany
- łyżka jogurtu greckiego
- 1 serek topiony śmietankowy
- sól i pieprz
- łyżka masła klarowanego
- razowy chleb
- oliwa truflowa
- natka pietruszki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz