Szukaj na tym blogu

środa, 21 stycznia 2015

Scotch Egg

Tym razem postanowiłam sięgnąć do kuchni brytyjskiej i przygotować znakomitą przekąskę, danie piknikowe, które można zabrać ze sobą do pracy, zjeść na zimno, zjeść na ciepło lub po prostu urozmaicić karnawałowe menu.
Scotch eggs - czyli jaja na twardo pokryte mielonym mięsem i panierką z bułki tartej, smażone na głębokim tłuszczu. Chcąc nadać potrawie ciekawy smak i pozostać w klimacie szkockiego haggis, czyli narodowego dania Szkocji, przypominającego kaszankę, do drobno zmielonego mięsa wieprzowego np. z łopatki postanowiłam dodać polską kaszankę.


Wszystko wymieszałam dokładnie i doprawiłam sosem worcestershire oraz solą i pieprzem.W międzyczasie ugotowałam jajka na twardo, przygotowałam w trzech miseczkach mąkę, jajko i bułkę tartą - jak do kotletów schabowych.


W głębokim naczyniu podgrzałam olej. Następnie oblepiłam ugotowane jajka mięsem i uformowałam kulki, które obtoczyłam w mące, jajku i na końcu bułce tartej. Utworzone kule powinny być w połowie zanurzone w oleju.
 

Gdy zrumieniły się z każdej ze stron i dostały apetycznie chrupiącej skórki wyłożyłam je na talerz pokryty papierowymi ręczniczkami, tak aby osuszyć je z nadmiaru tłuszczu. Jajka podajemy na ciepło lub zimno, przekrojone w połowie.


Składniki:

- mięso mielone (wieprzowe z łopatki) - 500g
- ok. 250 g kaszanki
- sos worcestershire (3 łyżki stołowe)
- sól i pieprz
- jajka na twardo (3-4)
- olej do smażenia
- bułka tarta, mąka i jajko do panierki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz