Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 24 lutego 2020

Smalec z białej fasoli

Znalazłam w domu puszkę fasoli i pomyślałam o wegańskim smalcu, ale potem wypatrzyłam w lodówce plastry boczku i postanowiłam zrobić coś "pomiędzy", czyli trochę zdrowszą wersję, ale również dla mięsożerców.


 Do jej wykonania oprócz wyżej wymienionych składników potrzebujemy małą cebulę, pół jabłka, majeranek, sól i pieprz. Fasolę z puszki  opłukałam pod wodą i rozgniotłam drewnianym tłuczkiem do ziemniaków. Podarujcie sobie praskę do ziemniaków i blender, bo zrobi się "ciapa".



Plastry boczku podpiekłam w piekarniku na papierze do pieczenia. Cebulkę pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na łyżce oliwy. Jak się  tylko zeszkliła, dodałam pokrojone w kostkę jabłko, majeranek, sól i pieprz. Plastry boczku posiekałam na drobne kwadraciki. Podsmażone składniki dodałam do fasoli i delikatnie wymieszałam. Na koniec doprawiłam solą i pieprzem. Smacznego!

Składniki:

- puszka białej fasoli
- mała cebula
- 4 plastry boczku
- 1/2 jabłka
- majeranek
- sól i pieprz
- łyżka oleju

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz