Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 3 lutego 2020

Krem pietruszkowo-porowy z gruszką

Po selerze przyszedł czas na pietruszkę. Ona też może być królową zup-kremów, ale pod warunkiem, że wystąpi w towarzystwie składników, które ją trochę uszlachetnią. Ja zdecydowałam się na wersję z porem i gruszką. 


  W pierwszej kolejności obrałam i pokroiłam korzeń pietruszki. Ugotowałam go razem z ziemniakiem. Pora pokroiłam i poddusiłam na maśle. Jak już był miękki i aromatyczny dodałam pokrojoną gruszkę. 


   W międzyczasie przygotowałam chrupki chips z szynki prosciutto oraz serowy chips z mojego ulubionego cheddar'a. Cieniutki plaster szynki podsmażyłam bez tłuszczu a ser starłam, oprószyłam suszoną bazylią i zapiekłam w piekarniku.


  Gdy warzywa zmiękły, odcedziłam je, dodałam kubek bulionu warzywnego i podduszone pory z gruszką. Całość zblendowałam i doprawiłam solą i pieprzem. Aksamitny krem udekorowałam czarnuszką i chipsem z sera i szynki. Smacznego!



Składniki:

- 2 duże korzenie pietruszki
- 1 ziemniak
- 2 gruszki
- 1/3 pora
- szynka prosciutto
- ser cheddar
- bazylia
- sól i pieprz
- 300ml bulionu warzywnego
- masło
- czarnuszka do dekoracji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz