Szukaj na tym blogu

czwartek, 13 listopada 2014

Ravioli z dynią hokkaido

Będąc w jesiennym klimacie, postanowiłam przygotować kolejne danie, w którym ważną rolę odegra dynia hokkaido. Zrobiłam z niej farsz do ravioli. Pracę rozpoczęłam od pokrojenia dyni na kawałki i ułożenia ich w brytfance. Następnie doprawiłam je płatkami chilli, czosnkiem w proszku, solą i pieprzem oraz gałką muszkatołową. Dynia zrobiła się miękka w przeciągu 20-30 min. w piekarniku o temperaturze 180 C. 


W międzyczasie posiekałam drobno cebulkę i podsmażyłam w rondelku. Następnie dodałam dynię i zblendowałam, uzupełniając farsz jednym jajkiem.  Wcześniej przygotowałam ciasto do ravioli, które chłodziło się w lodówce przez godzinę.  Do jego przygotowania wykorzystałam: wodę, mąkę, sól i jajko. Ciasto ugniotłam, dodając odrobinę oliwy z oliwek, aby było bardziej plastyczne i aromatyczne.
Po zawinięciu w folię spożywczą odstawiłam do lodówki.


Ciasto rozwałkowałam. Wiem, że powinno być bardzo cienkie, ale ja wolę jak jest odrobinę grubsze od standardowego. Na rozwałkowanym cieście ułożyłam kuleczki z farszu i przykryłam drugą warstwą ciasta. Następnie uformowałam i wycięłam pierożki, które ugotowałam we wrzącej, osolonej wodzie z kroplą oliwy. Ravioli podałam w sosie z masła klarowanego i orzeszków piniowych uprażonych z odrobiną oliwy truflowej. Danie ozdobiłam startym parmezanem i świeżą natką pietruszki.


Składniki:

ciasto
  • 250 g mąki
  • 6-8 łyżek stołowych wody
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oliwy
  • szczypta soli
farsz
  • dynia hokkaido
  • cebula
  • 1 jajko
  • płatki chilli
  • gałka muszkatołowa
  • sól i pieprz
  • czosnek w proszku
sos
  • masło klarowane
  • orzeszki piniowe
  • 1 łyżeczka oliwy truflowej
  • natka pietruszki
  • parmezan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz