Szukaj na tym blogu

środa, 26 listopada 2014

Sałatka z soczewicy

Tym razem smaczna i zdrowa sałatka, która doskonale wkomponuje się w każde imprezowe menu. Do jej wykonania potrzebujemy oczywiście soczewicę - ja wybrałam zieloną. Po jej ugotowaniu i odcedzeniu poczekałam aż wystygnie.


W czasie gdy soczewica się gotowała, posiekałam w kostkę czerwoną cebulę, żółtą i czerwoną paprykę oraz szynkę wieprzową. Do sałatki dodałam również zielony groszek konserwowy i szczypiorek. Następnie zajęłam się przygotowaniem dressingu. Jego smak będzie miał kluczowe znaczenie dla potrawy. Do jego wykonania wykorzystałam balsamico, oliwę z oliwek, sól i pieprz, cukier oraz sok z połowy limonki. Całość wymieszałam i dodałam do sałatki. Nabrała intensywnego i wyraźnego smaku.


Składniki:

- zielona soczewica (ok.250g)
- zielony groszek konserwowy (1 puszka)
- szczypiorek
- żółta i czerwona papryka
- 1 czerwona cebula
- szynka wieprzowa

dressing
- balsamico
- oliwa z oliwek
- sól i pieprz
- 1/2 limonki
- łyżka cukru

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz