Szukaj na tym blogu

wtorek, 2 września 2014

Drobiowy przekładaniec

Pierś z kurczaka można podać na mnóstwo sposobów: smażoną, pieczoną, gotowaną, w panierce, sote, faszerowaną itp. itd. Ja zdecydowałam się na tzw. przekładańca z warzywami i serem. Do jego przygotowania wykorzystałam delikatne piersi z kurczaka pochodzącego z gospodarstwa ekologicznego. Każdą z piersi pokroiłam wzdłuż na cieniutkie plastry - ok 3-4 z jednej piersi. Oprószyłam je solą, pieprzem i suszonymi warzywami w przyprawie.



Następnie pokroiłam w cieniutkie plastry cukinię oraz pomidory. Przygotowałam również ser topiony w plastrach i ser żółty. Na cieniutkich kawałkach kurczaka układałam kolejno: cukinię i pomidory. Przykrywałam je serem, tak aby skleił kolejną warstwę kurczaka i warzyw.
  

Po ułożeniu kilku warstw całość przykryłam plastrem bekonu i zapiekłam w piekarniku. Przez pierwsze 30 min. pod folią aluminiową, kolejne 20 min. już bez, tak aby przypiec brzegi oraz nadać charakterystyczną chrupkość bekonu. Przekładaniec można z łatwością pokroić na mniejsze kawałki a dzięki warzywom mięso staje się soczyste i smaczne. Nie jest to skomplikowane danie, ale może wyglądać efektownie na stole.

 

Składniki:

- piersi z kurczaka
- cukinia
- pomidory
- ser topiony w plastrach
- ser żółty
- bekon
- sól i pieprz
- suszone warzywa w przyprawie

1 komentarz:

  1. wyglada fajnie, zastanawiam sie dlaczego to sie tak zmiejszylo ? czyzby ktos podjadł? :D

    OdpowiedzUsuń