Szukaj na tym blogu

niedziela, 24 sierpnia 2014

Zupa z białej papryki i cukinii

           Biała papryka ma bardzo intensywny zapach i smak i dlatego właśnie postanowiłam ją wykorzystać do zupy-kremu z cukinii o dość oryginalnym kształcie;)
Paprykę pokroiłam w kostkę a kulistą cukinię wydrążyłam. Zmiażdżyłam ząbek czosnku i pokroiłam pomidorki koktajlowe. Posiekałam również jedną małą cebulę.


            Na łyżce masła podsmażyłam cebulę, dodałam czosnek a następnie paprykę. Gdy papryka trochę zmiękła, do garnka wrzuciłam cukinię i pomidorki koktajlowe. Mieszając warzywa doprawiłam je solą i pieprzem oraz ziołami prowansalskimi. Gdy wszystkie smaki się wymieszały a warzywa stały się mięciutkie, do garnka wlałam bulion, tak aby lekko je przykrył. Zupę gotowałam jeszcze przez 10 minut. Następnie ją zblendowałam i podałam w wydrążonej cukinii razem z pieczywem czosnkowym.





Składniki:

- cukinia
- pomidorki koktajlowe
- biała papryka
- bulion
- ząbek czosnku
- cebula
- masło
- sól i pieprz
- zioła prowansalskie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz