Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 29 maja 2017

Aromatyczne oliwki z fetą

Tym razem coś banalnie prostego, ale jednocześnie bardzo smacznego i przydatnego w kuchni, w szczególności jako dodatek do sałatek, świeżego chleba, czy grillowanych dań. Przygotowałam swoje ulubione czarne oliwki, które wydrylowałam i opłukałam pod wodą. Fetę pokroiłam w grubą kostkę. Świeżą papryczkę chilli pozbawiłam pestek i pokroiłam w plasterki. Następnie, również w plastry pokroiłam surowe ząbki czosnku.

 
Wszystkie składniki zaczęłam układać warstwowo: oliwki, plastry czosnku, feta, chilli. Każdą warstwę oprószyłam ziołami prowansalskimi. Całość zalałam oliwą z oliwek i szczelnie zakręciłam słoiki. Wystarczy jedna noc, aby wszystkie smaki się "przegryzły", ale im dłużej będziecie trzymać ten zestaw w lodówce, tym lepiej. Zestaw fajnie komponuje się z sałatą pekińską, czy rzymską, ale ja osobiście jestem fanką przekąski w postaci świeżej bagietki z powstałą marynatą.



Składniki:
  • ser feta
  • czarne oliwki
  • czerwona papryczka chilli
  • zioła prowansalskie
  • główka czosnku
  • oliwa z oliwek

1 komentarz: