Szukaj na tym blogu

niedziela, 7 grudnia 2014

Zimowa sałatka

Zimą zazwyczaj ogrzewamy się ciepłym i pożywnym daniem a co za tym idzie tłustym i kalorycznym. Postanowiłam wymyślić rozgrzewającą sałatkę, która będzie lekka i dostarczy wielu witamin. Do jej przygotowania wykorzystałam warzywa, które są dostępne o tej porze roku. 


Przygotowałam sałatę rzymską, marchewkę i niedoceniany w kuchni korzeń pietruszki. Sałatę opłukałam pod wodą, osuszyłam i podarłam na kawałki. Z marchewki i pietruszki wycięłam obieraczką do warzyw cienkie plastry, które następnie podsmażyłam na łyżce oliwy razem z łyżką brązowego cukru i miodu. W trakcie podsmażania warzywa doprawiłam świeżo zmielonym pieprzem i rozmarynem. Na patelnie dorzuciłam posiekaną papryczkę chilli. Połączenie słodkich dodatków, smaku warzyw i ostrości papryczki sprawi, że danie będzie rozgrzewające. W międzyczasie posiekałam drobno czerwoną cebulę, która doda kontrastu słodkości miodu i brązowego cukru, który się skarmelizuje i oblepi warzywa. Na sałacie rzymskiej rozsypałam cebulę, następnie pokrojony w kostkę ser cheddar. Do warzyw na patelni, pod koniec smażenia dodałam również pestki słonecznika. Całość wyłożyłam na przygotowaną sałatę. Taka sałatka nie wymaga już dressingu.


Składniki:
  • sałata rzymska
  • marchewka
  • korzeń pietruszki
  • słonecznik
  • łyżka miodu
  • łyżka brązowego cukru
  • łyżka oliwy z oliwek
  • ser cheddar
  • pestki słonecznika
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1/2 papryczki chilli
  • sól  i pieprz czarny
  • rozmaryn


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz