Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 26 listopada 2012

Chłopskie danie z chorizo

Nazwa 'chłopskie' nie wywołuje u mnie żadnych negatywnych konotacji, po prostu tak mi się skojarzyło, bo główne składniki dania to kiełbasa i ziemniaki. To kolejna potrawa, którą przyrządza się w tempie ekspresowym.
Kiełbasa daje dużo aromatu do sosu, który tworzy się podczas gotowania, więc wybrałam hiszpańskie chorizo, bo jest wyraziste i pikantne.



Na patelni podsmażamy jednocześnie pokrojone w bardzo małą kostkę ziemniaki i również pokrojoną w kostkę cebulę - a to innowacja!, ale wierzcie mi i cebula się zeszkli i ziemniaki podsmażą. Trzeba jednak dość często mieszać składniki, aby się nie przypaliły. 


Następnie dodaję pokrojoną w kostkę kiełbasę, która się powinna fajnie podsmażyć i przy okazji wytworzyć fajny paprykowy sosik. Następnie dodaję pokrojone pieczarki, pomidorki koktajlowe i coś zielonego. Najlepszy byłby szczypiorek, ale przyznaję się, nie miałam go pod ręką i posiekałam groszek cukrowy, który jeszcze znalazłam w lodówce:) To zupełnie inne klimaty smakowe, ale do ziemniaków i kiełbasy pasuje!



Całość mieszamy i doprawiamy jeszcze pieprzem, ewentualnie papryką w proszku, ale wierzcie mi nie będzie to konieczne - chorizo jest jak przyprawa. Na koniec dodaję pokrojony lub pokruszony cheddar.

Składniki:
Porcja dla 2 osób

  • 2 średniej wielkości ziemniaki
  • cebula czerwona
  • 2 pieczarki
  • coś zielonego (szczypiorek)
  • pół kiełbasy chorizo
  • 6 pomidorków koktajlowych
  • ser cheddar
  • olej do smażenia
  • pieprz i papryka czerwona słodka do smaku




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz