Szukaj na tym blogu

sobota, 28 września 2013

Zupa kukurydziana z nachosami

Ostatnio mam "fazę" na zupy i dlatego postanowiłam przyrządzić zupę kukurydzianą w stylu meksykańskim. Do jej przygotowania potrzebujemy dużej ilości kukurydzy. Ja wykorzystałam tą z puszki, ale na pewno lepsza w smaku będzie świeża. 


 Zaczynamy od posiekania szalotek i papryczki chilli, które podsmażamy na patelni. Następnie dodajemy kukurydzę i przez chwilę mieszamy z pozostałymi składnikami. Całość zalewamy bulionem. W czasie gotowania, na tarce ścieramy ser mimolette. Jest pomarańczowy i oprócz smaku doda zupie koloru.


 Niewielką ilość bulionu mieszamy z jogurtem bałkańskim i dolewamy do zupy. Pod koniec gotowania dodajemy starty ser i mieszamy. Zupę miksujemy na gładką masę. Na koniec dodajemy nachosy kukurydziane. Ja wybrałam te naturalne, bezglutenowe. Z zupą fajnie komponuje się posiekana dymka. Można ją wykorzystać do przyozdobienia zupy.



Składniki:
  • 2 puszki kukurydzy
  • 2 papryczki chilli
  • 6 szalotek
  • 0,5 l - 0,7 l bulionu
  • 4 łyżki stołowe jogurtu bałkańskiego
  • nachosy
  • 200g sera mimolette

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz