Szukaj na tym blogu

piątek, 3 stycznia 2020

Sałatka z gigantycznym kuskusem

    Kuskus z pszenicy durum w kształcie drobnych żółtych granulek dostaniecie praktycznie w każdym sklepie spożywczym. Na polskich stołach stał się powszechny, w szczególności wśród miłośników kuchni arabskiej i afrykańskiej. Do sałatki wykorzystałam jednak jego inną odmianę - kuskus pełnoziarnisty, gdzie pojedyncze granulki rozmiarem przypominają soczewicę. Kupicie go w sklepach z żywnością ekologiczną. Ja pierwszą paczuszkę zamówiłam w brytyjskim sklepie internetowym. Zaletą kuskusu, jest jego aromat, lekkostrawności i łatwość przygotowania.  Wystarczy opłukać go pod wodą, a następnie zalać gorącym bulionem.


    Gdy kuskus nabierał kształtu i smaku pęczniejąc w gorącym bulionie warzywnym, drobno pokroiłam pieczarki i obsmażyłam je na klarowanym maśle, nie żałując grubo zmielonego pieprzu i soli. Następnie posiekałam natkę pietruszki i pokroiłam suszone pomidory. Myślę, że zalewa olejowa z suszonych pomidorów i intensywny aromat podsmażonych pieczarek stanowią wystarczający dressing dla sałatki. Smacznego!
 


Składniki:

- kuskus pełnoziarnisty gigant
- suszone pomidory
- natka pietruszki
- pieczarki 
- sól i pieprz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz