Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 27 stycznia 2020

Krem z selera z gorgonzolą

    Przy jesiennej aurze tegorocznej zimy idealnym pomysłem na rozgrzewający i pożywny obiad będzie zupa selerowa z podkręcającymi ją dodatkami.
W dzieciństwie seler kojarzył mi się z nieciekawie wyglądającym warzywem, które trudno obrać i zazwyczaj ląduje w wywarze na rosół. Z wiekiem doceniłam jego smak i intensywny zapach. Przygotowując zupę-krem możecie być pewni, że w całym domu pojawi się ta specyficzna woń, która ewidentnie budzi skojarzenia z prawdziwie domową i rodzinną kuchnią.


     Obrany i pokrojony w grubą kostkę seler ugotowałam z ziemniakami. Na patelni podsmażyłam paski wędzonego boczku, do których następnie dodałam pokrojony w kostkę chleb. Boczek kupiłam już pokrojony - trzeba ułatwiać sobie życie;). Kolejność smażenia jest istotna, bo grzanki nasiąknął aromatem boczku, a ponieważ chleb chłonie tłuszcz jak gąbka, skropiłam je oliwą i oprószyłam solą i suszonym czosnkiem. W międzyczasie posiekałam papryczkę chilli, czosnek i orzechy pekan. Po zdjęciu z patelni chrupiących grzanek z boczkiem, na kilku kroplach oliwy podsmażyłam czosnek, papryczkę i orzechy. 


   Ugotowane warzywa zalałam bulionem warzywnym. Do zupy dodałam podsmażoną papryczkę chilli, czosnek i orzechy pekan. Następnie dodałam zatar - czyli mój ulubiony zestaw ziół do hummusa. Zatar, to mieszanka sezamu, suszonych jagód sumaka i dzikiej odmiany tymianku, który w arabskiej i izraelskiej kuchni dodawany  jest do pieczonych mięs. Pomyślałam, że dzięki niemu zupa będzie jeszcze bardziej intrygująca. Krem zblendowałam i wymieszałam ze startym cheddarem. Na koniec dodałam grubo mielony pieprz czarny.


Gorgonzolę pokroiłam w kostkę a świeżą kolendrę posiekałam. Krem udekorowałam grzankami i serem. Smacznego!

Składniki:
- duży korzeń selera
- 3 małe ziemniaki
- bulion warzywny - ok.1l
- orzechy pekan -  garść
- papryczka chilli
- dwa ząbki czosnku
- zatar
- sól i pieprz
- 100g sera cheddar
- chleb na grzanki
- wędzony boczek w paskach
- oliwa z oliwek
- suszony czosnek
- gorgonzola
- świeża kolendra


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz