Szukaj na tym blogu

sobota, 12 stycznia 2013

Prawie dietetyczne ciasteczka kryzysowe

Przypomniał mi się smak dzieciństwa i ciasteczka z mleka w proszku. Super sprawa. Proste w wykonaniu i niewymagające pieczenia. Liczyłam z zegarkiem w ręku. Samo przygotowanie zajęło mi 15 min., a po wstawieniu ich do lodówki wystarczy poczekać 30 min. i już  będą dobre.


Do przygotowania potrzebujemy mleko w proszku - wybrałam te odtłuszczone, żeby było mniej kalorycznie. Do tego przygotowujemy margarynę, mleko i kakao. Pamiętam, że do ciastek dodawało się płatki owsiane. Ja tym razem postanowiłam zmodyfikować trochę przepis i dodałam otręby żytnie:)


Zaczynamy od ugotowania mleka z margaryną. Do rozpuszczonego płynu dodajemy cukier - ja wybrałam ten brązowy. Jak cukier się rozpuści zdejmujemy mieszankę z kuchenki i dodajemy mleko w proszku oraz kakao. Na koniec dosypujemy otręby. Gęstość mieszanki regulujmy otrębami i mlekiem w proszku. Masa musi być gęsta, żebyśmy mogli łyżką uformować ciastka.


Następnie całość wykładamy na talerz lub deskę do krojenia przykrytą folią aluminiową. Gotowe ciasteczka wkładamy do lodówki na 30 min. Im dłużej zostawimy je w chłodnym miejscu, tym bardziej będą twarde.

Składniki:
  • 200 ml mleka
  • 1 margaryna
  • 1 szklanka otrębów lub więcej
  • 2 szklanki mleka w proszku
  • 200g cukru



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz