Szukaj na tym blogu

środa, 2 kwietnia 2014

Makaron ryżowy z kapustą

Ostatnio wpadłam na pomysł ekspresowego dania, które skutecznie zapcha żołądek gdy mamy mało czasu a przy okazji chcemy zjeść coś smacznego. Makaron ryżowy to wyłącznie kompozycja wody i mąki, jest lekkostrawny, nie zawiera cholesterolu a poza tym  fajnie  wchłania sos, w którym przyrządzamy danie.




 Makaron wystarczy zalać wrzątkiem i już po kilku minutach będzie gotowy do spożycia. Zanim to uczyniłam pokroiłam oczywiście warzywa, tj. poszatkowałam kapustę, pokroiłam w kostkę  słodką paprykę, pora, szalotki i papryczkę chilli. Całość podsmażyłam na patelni zaczynając od szalotki i kolejno dodając kapustę, pora i paprykę.
  

Następnie do warzyw dodałam makaron i kilka łyżek słodkiego sosu chilli - tak tym razem wykorzystałam gotowy produkt, bo miałam mało czasu:), ale było warto - smak niepowtarzalny;) Danie nie wymaga innych przypraw, ewentualnie można pokusić się o imbir, który nada orientalną nutę całej kompozycji. Całość podsmażamy i mieszamy na patelni przez kilka minut.
  

Składniki:

  • makaron ryżowy (nitki)
  • 1/4 główki kapusty
  • 1/2 papryki słodkiej
  • papryczka chilii
  • 2 szalotki
  • 1 por
  • 4 łyżki stołowe sosu słodkiego chilli
  • olej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz