Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 17 marca 2014

Risotto grzybowe

Zakupiłam ryż arborio i postanowiłam przygotować risotto z prawdziwego zdarzenia.Ta wyjątkowa odmiana ryżu o lekko zaokrąglonych ziarnach idealnie nadaje się do tego włoskiego dania. Zdecydowałam się na wersję grzybową, stąd do przygotowania dania wykorzystałam suszone grzyby leśne i świeże pieczarki.

 
Zaczęłam od namoczenia grzybów w  ciepłej wodzie, tak aby zmiękły. W międzyczasie pokroiłam w plasterki pieczarki i posiekałam drobno cebulę. W dosyć głębokiej patelni rozpuściłam łyżkę masła klarowanego i podsmażyłam cebulkę. Następnie dodałam do niej pieczarki i pokrojone, uprzednio namoczone grzyby. Całość podsmażyłam i doprawiłam solą i pieprzem. Co ważne wodę, w której namoczyłam grzyby wykorzystam w końcowej fazie gotowania. Następnie na patelnie wrzuciłam ryż i zaczęłam mieszać dolewając trochę bulionu warzywnego. Cały ten proces podlewania ryżu i mieszania powtarzam wielokrotnie do czasu aż ryż zmięknie. W ostatniej fazie zamiast bulionu wykorzystuję wywar grzybowy. Tak na dobrą sprawę ryż wchłonie cały płyn a jego konsystencja stanie się lekko kleista. Dla wzbogacenia smaku na koniec możemy dodać łyżkę masła i posiekaną pietruszkę.


Składniki:

- ryż arborio
- grzyby leśne suszone
- pieczarki
- bulion drobiowy
- cebula
- sól i pieprz
- masło
- pietruszka (opcjonalnie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz