Szukaj na tym blogu

czwartek, 17 kwietnia 2014

Cytrynowe udka

Już raz przygotowałam cytrynowego kurczaka w całości, tym razem w trochę innym wydaniu, bo uważam że cytryny świetnie komponują się z drobiem. Dzisiaj wybrałam udka kurze, które po wymyciu i osuszeniu włożyłam do worka foliowego do pieczenia.


 Następnie pokroiłam na grube kawałki cytrynę i włożyłam do worka razem z obranymi ząbkami czosnku. Na koniec dodałam pokrojony w paski boczek i doprawiłam wszystko solą, pieprzem oraz rozmarynem. Do worka dodałam odrobinę oliwy i wycisnęłam trochę soku z cytryny. Wszystko piekło się w szczelnie zamkniętym woreczku przez godzinę, w temperaturze 180 C.
  

Po wyjęciu z piekarnika udka są bardzo soczyste i wilgotne, czosnek aromatyczny, boczek chrupiący a powstały sos znakomicie dopełnia dzieła.

Składniki:

- 4 udka z kurczaka
- 1 cytryna
- mała kostka boczku
- 7-8 ząbków czosnku
- rozmaryn świeży lub suszony
- sól i pieprz
- oliwa z oliwek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz