Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 4 listopada 2013

Sałata rzymska z szynką i smażonym czosnkiem

Sałata rzymska jest chrupka i apetyczna. Stanowi podstawę słynnej sałatki a la Cesar. Ja postanowiłam jednak trochę pokombinować i przygotować coś innego. Do mojej wersji potrzebujemy sporo czosnku i surową szynkę. Ja wykorzystałam włoski Speck - wędzony na zimno, bo dodaje sporo energii. Poza tym ma dużo białka i mało soli.


Zaczynamy od pokrojenia ząbków czosnku na plasterki i podsmażenia ich na oliwie. Musimy bardzo uważać, żeby czosnek się nie przypalił, bo wówczas będzie gorzki i niesmaczny.  Na tej samej patelni podsmażamy szynkę pokrojoną w cienkie paski. Jak już będzie chrupka i przypieczona, zdejmujemy ją z kuchenki i czekamy aż ostygnie.


Sałatę płuczemy pod zimną wodą, osuszamy i rozdzieramy na drobne kawałki.  Do sałaty dodajemy trochę groszku ptysiowego, który można kupić w każdym większym sklepie. Groszek ptysiowy może być zastąpiony małymi grzankami. Na tarce ścieramy twardy ser. Ja wybrałam litewski Dziugas, ale świetnie będzie się komponował również Corregio.


Na koniec mieszamy wszystkie składniki. Sałatkę posypujemy serem, skrapiamy oliwą i doprawiamy solą i pieprzem do smaku.

Składniki:

- sałata rzymska
- główka czosnku
- szynka Speck lub inna
- groszek ptysiowy lub grzanki
- ser twardy
- oliwa
- sól i pieprz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz