Szukaj na tym blogu

niedziela, 24 marca 2013

Curry z kurczakiem i mango

Curry ma to do siebie, że zawiera ogromną liczbę "drobnych" składników: przypraw i dodatków. Ja zrobiłam wersję, z tego co akurat miałam w lodówce + gotową pastą curry, którą można kupić w delikatesach. Nie jest to ani odmiana hinduska, ani tajska - po prostu moja wersja curry:).


 Na początek posiekałam szalotkę, czosnek i papryczkę chilli, które następnie podsmażyłam na oliwie z oliwek. Następnie pokroiłam w kostkę pierś z kurczaka i podsmażyłam na osobnej patelni. Do szalotki, czosnku i papryczki chilli dodałam pastę curry. Całość wymieszałam i dodałam podsmażonego kurczaka. Kiedy kurczak nasiąkł aromatem curry dodałam pokrojoną w kostkę cukinię i czerwoną paprykę. Następnie dolałam sok z mango, gdyż tym razem wykorzystałam owoc z puszki.



Całość gotowałam pod przykryciem około 15 minut. W tym czasie pokroiłam w grubą kostkę mango i dodałam do potrawy. Następnie zamiast mleczka kokosowego, którego niestety nie miałam pod ręką, wlałam gęsty jogurt bałkański. Curry gotowało się jeszcze przez 10 minut, a ja w tym czasie mogłam uprażyć orzeszki piniowe, którymi posypałam danie już na talerzu.


Składniki
(na 4 porcje)

  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 puszka mango
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryczka chilli
  • 1 mała cukinia
  • 5 szalotek
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki stołowe pasty curry
  • orzeszki piniowe
  • oliwa z oliwek


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz