Szukaj na tym blogu

czwartek, 14 marca 2013

Pieczone warzywa z nutą cytrynową


Czas na powrót do pieczonych warzyw, ale tym razem w innej odsłonie smakowej.  Obowiązkowe są oczywiście ziemniaki pokrojone w łódeczki. Tym razem dodałam do nich paprykę, seler naciowy, cebulę, czosnek i uwaga.... cytrynę! Tak cytryna świetnie komponuje się z ziemniakami.

 

 Danie ma same zalety: jedno naczynie do zmywania, pożywny posiłek i bogactwo składników! 
Zaczęłam od skropienia brytfanki oliwą z oliwek. Następnie pokroiłam ziemniaki, paprykę, seler naciowy, cebulę i czosnek.


Warzywa skropiłam sokiem z cytryny, posypałam solą i pieprzem, a także koprem włoskim.
Na koniec do brytfanki włożyłam kilka cząstek cytryny.


Całość piekłam pod folią aluminiową przez 30 min. a później jeszcze 20 min. bez folii, tak aby wszystkie warzywa się przypiekły.


Cytryna daje rewelacyjny smak ziemniakom, ale też wydobywa ciekawy aromat pozostałych warzyw.

Składniki:
- ziemniaki
- seler naciowy
- papryka
- czosnek
- cebula
- cytryna
- oliwa z oliwek
- koper włoski (przyprawa)
- sól i pieprz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz