Szukaj na tym blogu

czwartek, 23 kwietnia 2015

Naleśniki z mąki z ciecierzycy

Tym razem w swojej kuchni postanowiłam wykorzystać mąkę z ciecierzycy, którą znajdziecie w każdym większym lub lepiej wyposażonym sklepie spożywczym. Jest bogata w fosfor, potas, żelazo i większość witamin z grupy B, ponadto oczywiście nie zawiera glutenu. Amerykanie wykorzystują ją do śniadaniowych naleśników na słodko, ja postanowiłam przygotować wersję na ostro idąc w ślad za kuchnią indyjską.

Szklankę mąki wymieszałam z szklanką mleka. Do ciasta dodałam oliwę z oliwek, szczyptę soli oraz pół łyżeczki proszku do pieczenia, tak aby naleśniki były puszyste i bardziej przypominały placki.
Powstałą miksturę odstawiłam na 15 minut. Nie uwierzycie, ale w tym czasie zgęstnieje a jej konsystencja nie będzie przypominała typowego ciasta naleśnikowego.


W międzyczasie pokroiłam drobno szczypiorek i suszone pomidory. Do ciasta dodałam również płatki chilli, świeżo zmielony pieprz i gałkę muszkatołową. Całość dokładnie wymieszałam i smażyłam na niewielkiej ilości oleju. Naleśniki ozdobiłam uprażonym sezamem. Myślę, że idealnie nadają się na pożywny lunch lub pełny obiad w wersji z kurczakiem w sosie pomidorowym lub  orzeźwiającym sosem jogurtowym ze świeżych ogórków.


Składniki:

- szklanka mąki z ciecierzycy
- szklanka mleka
- szczypta soli
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- łyżka oliwy z oliwek
- płatki chilli
- gałka muszkatołowa
- pieprz
- szczypiorek
- suszone pomidory


1 komentarz: