Szukaj na tym blogu

sobota, 16 lutego 2013

Focaccia

Focaccia to taki włoski chlebek przypominający spód pizzy. Stanowi fajną przekąskę do piwa albo dodatek np. do sałatki.W niektórych regionach Włoch przyrządza się ją z dodatkami, takimi jak oliwki czy suszone pomidory.Ja postawiłam na klasyczną wersję z rozmarynem i grubo zmieloną solą.


Do przygotowania ciasta potrzebujemy tylko mąkę, drożdże, cukier, sól i oliwę z oliwek. Drożdże rozpuszczamy w małej ilości ciepłej wody. Pozostałą część wody mieszamy z mąką, łyżką cukru, soli i oliwą z oliwek. Do ugniatanej masy dodajemy roztwór z drożdży i dalej ugniatamy do wyrobienia ciasta.


Ciasto powinno być w miarę sztywne, żeby można było je formować. Odstawiamy je do wyrośnięcia pod przykryciem. Po ok. 30 min. możemy je równomiernie rozprowadzić rękoma na blasze przykrytej papierem do pieczenia.


Następnie skrapiamy je oliwą z oliwek, posypujemy świeżo siekanym lub suszonym rozmarynem oraz grubo zmieloną solą. Ja postanowiłam całość pokroić w cienkie paski, łatwe do schrupania. Wykorzystałam do tego specjalny obrotowy nóż o falistym kształcie.


Focaccię pieczemy na złoty kolor w 220 C, ok. 15-20 min.

Składniki
  • 300 g mąki
  • 150 ml wody
  • 10 g drożdży
  • 1 łyżka soli i cukru do ciasta
  • 2 łyżki oliwy z oliwek do ciasta
  • rozmaryn i sól do posypania ciasta
  • oliwa z oliwek do skropienia wierzchu ciasta


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz