Szukaj na tym blogu

środa, 18 marca 2015

Faszerowane pałki z kurczaka

 Po krótkiej przerwie czas na coś bardziej pracochłonnego - myślę, że to dobry pomysł na weekendowy obiad lub przyjęcie. Najtrudniejszym etapem jest chyba przygotowanie pałek kurczaka do faszerowania, bo wymaga to delikatności i precyzji. Zaczynamy od delikatnego podważania skórki, tak aby jej nie porwać a na samym końcu jednego mocnego uderzenia ostrym nożem,przy zakończeniu kostki. Przed faszerowanie dobrze jest opłukać skórkę pod wodą i pozbyć się drobnych ukruszeń kości.


Kolejnym etapem będzie przygotowanie farszu, do którego użyłam pozostałego mięsa z kurczaka, czerwonej cebuli, natki pietruszki, pestek słonecznika, soli, pieprzu, sosu Worcester i kilku kropel portugalskiego sosu Piri Piri.


Całość zmiksowałam na drobną masę, którą następnie wypełniłam flaczki zakończone kostką. Ułożyłam je w brytfance skropionej olejem i piekłam przez około godzinę w 180 C.
 
 
 Skórka się przypiekła i stała się chrupiąca a wierzchnia część farszu stworzyła apetyczną skorupkę.


W środku jednak farsz jest bardzo soczysty a ostrość dodanych sosów nadaje daniu bardzo ciekawej nuty.

Składniki:

- pałki z kurczaka
- natka pietruszki
- czerwona cebula
- pestki słonecznika
- sól i pieprz
- sos Worcester
- sos Piri Piri
- olej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz