Szukaj na tym blogu

wtorek, 3 czerwca 2014

Sałatka z ogórka i mango

Zainspirowana tajską sałatką z niedojrzałej papai postanowiłam przygotować własną kompozycję, która choć trochę będzie naśladować te smaki. Jak wiadomo egzotyczne owoce, które trafiają do Polski są już zazwyczaj w pełni dojrzałe  a co za tym idzie słodkie. Ciężko dostać jeszcze twardawą i kwaśną papaję, która w sałatce trochę będzie kojarzyć się z naszą kapustą, w szczególności w towarzystwie odpowiedniego dressingu.
 

Postanowiłam zatem mocno zmodyfikować skład i do  sałatki wykorzystałam ogórka, owoc mango, papryczkę chilli, czosnek i orzeszki ziemne. Zanim jednak pokroiłam owoce i warzywa, przygotowałam dressing.  Ocet ryżowy wymieszałam z sosem sojowym, łyżką cukru, sokiem z limonki, pieprzem i drobno posiekaną papryczką chilli.

 Do przygotowanego dressingu dodałam pokrojone na podłużne paski mango oraz świeży ogórek 
i paprykę słodką. Następnie uprażyłam orzechy ziemne i podsmażyłam plasterki czosnku. Jeszcze skwierczące dodałam do sałatki i wymieszałam.
 

 To bardzo oryginalny smak - połączenie słodkości i ostrości dressingu i mango oraz orzeźwiającego smaku ogórka, okraszone przypieczonym czosnkiem i orzeszkami ziemnymi.

Składniki:

dressing
  • 1 łyżka stołowa octu ryżowego
  • 1 łyżka stołowa sosu sojowego
  • sok z 1/2 limonki
  • pieprz
  • papryczka chilli
  • łyżeczka cukru
 sałatka
  • mango
  • ogórek
  • papryka słodka
  • orzeszki ziemne
  • czosnek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz